Plata muncii suplimentare - ANP 75% vs MAI 175% ?!

              PROIECT OMJ(ORDINUL MINISTRULUI JUSTITIEI)     
  
                Cităm din  textul proiectului pentru aprobarea condițiilor de stabilire a majorării de 75% din salariul de funcţie pentru munca suplimentară prestată începând cu 1 aprilie 2018 peste programul normal de lucru de către personalul cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, care nu se poate compensa cu timp liber corespunzător:
”Art. 8 (1) În cazul în care compensarea prin ore libere plătite nu este posibilă în termenul prevăzut la art. 2, majorarea se plătește odată cu drepturile salariale plătite în luna următoare expirării termenului.    
            (2) Majorarea se stabilește proporțional cu timpul efectiv lucrat ca muncă suplimentară și se determină pe baza raportului dintre salariul de funcție și durata timpului normal de lucru din luna în care s-a desfășurat munca suplimentară.”


       

     PROIECT OMAI(ORDINUL MINISTRULUI AFACERILOR INTERNE)

              Textul proiectului privind condiţiile de stabilire a majorării salariale pentru munca suplimentară prestată de personalul cu statut special, precum şi activităţile deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut, ne spune:

”Art. 6. (4) Majorarea se stabileşte proporţional cu timpul efectiv lucrat ca muncă suplimentară şi se determină pe baza raportului dintre solda de funcție/salariul de funcție şi durata timpului normal de lucru din luna în care s-a desfăşurat munca suplimentară. 
             (5) În cazul în care compensarea prin ore libere plătite nu este posibilă în termenul prevăzut la alin. (1) lit. c), majorarea se plătește prin adăugare la drepturile salariale plătite în luna următoare expirării termenului respectiv şi la drepturile salariale corespunzătoare muncii suplimentare prestate pentru care nu a fost acordat timp liber corespunzător. Orele suplimentare care fac obiectul acordării altor drepturi salariale expres prevăzute pentru munca suplimentară, nu se iau în calcul la plata majorării în condițiile prezentului ordin.


                    La o primă analiză a celor două proiecte se întelege că lucrătorul de penitenciare va fi plătit pentru munca suplimentara prestată cu 75% , iar lucratorul din MAI cu 175%.  


                   În forma actuală a proiectul OMJ se plătește doar un spor pentru munca suplimentară,
 NU si  drepturile salariale corespunzătoare muncii suplimentare prestate pentru care nu a fost acordat timp liber corespunzător?!

În continuare, va invitam la studiu individual pentru a ne transmite eventuale observatii sau propuneri vis-a-vis de acest proiect. Click pe link-uri:

               

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Încetarea activității în Poliția Penitenciară prin refuzul muncii suplimentare 31 mai 2023

Lista agentiilor de turism licentiate si a unitatilor turistice acreditate

Vouchere de vacanta | Mod de decontare | ANP