OMJ 4800 posibil neconstitutional?!
Art. 3. alin d) din OMJ 4800/2018 Pentru menținerea siguranței locurilor de deținere, întregul personal este obligat să informeze de îndată conducerea locului de deținere despre modalitatea prin care poate fi contactat în afara orelor de program, precum și despre schimbarea domiciliului/reședinței și a numărului de telefon la care poate fi contactat
Conform ordinului, politistul de penitenciare, preocupat in permanenta de mentinerea sigurantei locului de detinere are obligatia de a pune la dispozitia angajatorului telefonul personal. Nu se precizeaza in OMJ daca este necesar sau nu acordul angajatului conform noilor reglementari GDPR.
Cu toate acestea, politistul de penitenciare furnizeaza numarul personal de telefon, unitatea il contacteza telefonic pentru a se prezenta la serviciu. Ajuns la munca ”surpriza”:
Omj 4800 Art. 187. alin c): Pe timpul executării misiunilor, șefului de escortă îi este interzis să aibă asupra sa telefoane mobile proprietate personală sau alte mijloace de comunicare în afara celor din dotare, asigurate de administrația locului de deținere;
si
Omj 4800 Art. 189.alin d) Personalului din compunerea escortei, pe timpul executării serviciului, îi este interzis să aibă asupra sa telefoane mobile proprietate personală sau alte mijloace de comunicare în afara celor din dotare asigurate de administrația locului de deținere;
Acelasi telefon pe care politistul are obligatia sa il puna la dispozitia unitatii nu poate fi folosit in timpul executarii serviciului deoarece asa spune legiuitorul, chiar daca, in opinia noastra, interzicerea folosirii telefoanelor in timpul serviciului contravine legilor in vigoare si Constitutiei Romaniei:
Constitutia Romaniei
ARTICOLUL 16
(1) Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări.
(2) Nimeni nu este mai presus de lege.ARTICOLUL 22
(1) Dreptul la viaţă, precum şi dreptul la integritate fizică şi psihică ale persoanei sunt garantate.
Dreptul la integritate fizică. Este clar definit prin chiar formularea constituţională din alin. (2) al art. 22. Respectul integrităţii fizice obligă în egală măsură atât autorităţile publice cât şi toate celelalte subiecte de drept să nu aducă nici o atingere integrităţii fizice a persoanei, sub sancţiunea aplicării rigorilor legale
(2) Nimeni nu poate fi supus torturii şi nici unui fel de pedeapsă sau de tratament inuman ori degradant.
LEGE Nr. 95 din 14 aprilie 2006 privind reforma în domeniul sănătăţii
SECŢIUNEA a 2-aPrimul ajutor de bază şi primul ajutor calificatART. 87
(2) Fiecare cetăţean are obligaţia să anunţe direct sau să se asigure că un caz de urgenţă a fost anunţat deja, la numărul 1-1-2, înainte sau concomitent cu acordarea primului ajutor, fiind obligat să respecte indicaţiile specializate oferite de personalul dispeceratului de urgenţă.
Am intrebat angajatorul care este opinia institutiei cu privire la prevederile OMJ4800/2018 referitoare la accesul cu telefoane mobile personale in misiunile din exteriorul unitatii. Angajatorul ne transmite ca omj-ul trebuie respectat si impreuna cu el si celebrul plan privind prevenirea introducerii de telefoane mobile.
Problema e ca amandoua elimina ”prezumtia de nevinovatie”, trec cu vederea faptul ca valorile etice în sistemul administrației penitenciare sunt: integritatea, obiectivitatea, transparența, receptivitatea și responsabilitatea profesională si exercitarea funcției publice din sistemul administrației penitenciare se conduce după următoarele principii: supunerea deplină față de lege, egalitatea șanselor, pe baza meritelor și capacității profesionale, responsabilitate și imparțialitate, eficacitatea și îndeplinirea atribuțiilor în interes public.
In momentul intrarii in serviciu politistul de penitenciare devine automat ”un posibil infractor” care ar putea, in conceptia lor, inmana telefonul personal detinutului! Ne intrebam noi in acelasi context: Nu exista riscul sa transmita detinutului si armamentul din doatre?! Sau aici, stiind cu totii calitatea si vechimea acestuia, suntem siguri ca nu prezinta risc!
Si mai mult decat atat, politistul ”posibil infractor”, detinutul o persoana fara pata:
OMJ 4800 Art. 245 alin(5) Pe durata internării fără supraveghere, persoanele private de libertate din regimul deschis pot deține și folosi doar telefoane mobile proprii în condițiile art. 87 alin. (6) din Regulamentul de aplicare a Legii nr. 254/2013.
Incercam in perioada urmatoare, cu sprijinul vostru sa adunam spete reale prin care sa demonstram ca prevederile omj-ului cu privire la telefoanele mobile personale au dus la întârzierea rezolvării unor evenimente personale deosebite, au dus la ingreunarea misiunilor de paza si ecortare in exteriorul unitatii punand in pericol integritatea personala a angajatului si siguranta locului de detinere, motiv pentru care va comunicam ca puteti transmite mesajele dumneavoastra in coment-uri la acest articol sau pe adresa de email manifest.iasi@gmail.com.
Ce se va intampla in situatia in care :
Ca parte a rectificării bugetare, Guvernul României vrea să le interzică instituțiilor de stat să le mai achiziționeze servicii de telefonie mobilă tuturor angajatilor, excepție făcând cei care ocupă funcții de demnitate publică.
"Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe, autoritățile și instituțiile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare, și la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare, indiferent de sistemul de finanțare și de subordonare, inclusiv activitățile finanțate integral din venituri proprii, înființate pe lângă instituțiile publice, nu pot achiziționa din fonduri publice servicii de telefonie mobilă pentru personalul angajat, cu excepția personanelor care ocupă funcții de demnitate publică", se spune în proiectul Guvernului.
Comentarii
Trimiteți un comentariu